måndag 18 januari 2010

Oj vad tiden rusar iväg....

....hmmm attans vad länge sedan det var jag var in här nu....ber om ursäkt om någon har strävat och varit in här och letat efter uppdateringar. Nu kommer en iaf.....Anledningen är väl att tiden inte riktigt räckt till...




Serien är som det sades innan, jämnare än någonsin vilket är roligt. I praktiken så finns det riktigt många lag som kan ro hem SM-titeln.




Det stora irritationsmomentet är väl den haltande tabellen, kallt väder och inställda matcher är ju svårt att göra något åt - men även utan dessa skulle tabellen ha haltat något. Sedan är det väl underligt att inte alla lag har möts en gång innan serien vänder - mycket märkligt tycker jag och säkert fler med mig.




VM-truppen har tagits ut och den stora snackisen blev Muhrens petning samt Hedqvist's petning. Mycket märkligt att inte Hedqvist som har varit i bra form iår och som verkligen gjorde bra ifrån sig ifjol i VM inte platsar iår. Muhren's petning har förklarats med att han tar för stor plats, vilket jag inte har en aning om egentligen - men det känns lättare att köpa den förklaringen - men egentligen borde det väl gå att få honom att funka i ett landslag?? Sveriges i särklass bästa passningsläggare just nu iaf. Jag undrar om Muhren någonsin har varit bättre?? Årets man?? Det må väl visa sig...EN sak är iaf klar, om Sverige INTE vinner VM guld så kommer det att gå att läsa i media att det var pga av Muhren's och Hedqvist's frånvaro i truppen. Jag kommer säkerligen att stämma in i klagolåten, iaf för Hedqvist's räkning, eftersom att den petningen är för mig som edsbysupporter svårast att förstå....Å andra sidan är det bra för Edsbyns del att inte för många spelare är med i landslaget, men jag lider iaf med Jocke som inte fick chansen iår....
Nu närmast på Onsdag för Edsbyns del så är det Västerås på bortaplan, en mycket viktig match, alla matcher är viktiga i nuläget. Edsbyns slåss nu om en topp 4 placering, vilket skulle vara oerhört skönt om det kunde landa där också, men ingenting är ännu klart i denna total jämna serie förrutom Falun och Katrineholm som redan nu är avhakade.
Förhoppningsvis får Red Farmers iväg en buss och då ska jag vara på plats och dra mitt strå till stacken - på förhand en mycket tight match där Edsbyn måste ge allt för att vara med i matchen - vilket jag hoppas att vi på läktaren också lyckas göra.
Övriga matcher på Onsdag är:
Broberg - Villa
En mycket jämn match, Broberg verkar vara på gång nu och kan om dom spelar så bra som dom kan knipa både en och två poäng av Villa här. Tippar Brobergsvinst.
Hammarby - Falun
Glasklar seger för Hammarby här.
Vänersborg - Sirius
Sirius tar hem det här, Vänersborg är årets flopp tycker jag som inte verkar få ihop det trots rätt så hyggligt spelarmaterial får man väl säga.
Katrineholm - Haparanda/Tornio
2 poäng till Haparanda här.
Sandviken - Bollnäs
Svårtippat, men jag tror att Sandviken tar hem det här.
Vetlanda - Kungälv
Också svårtippat, oavgjort kanske??
Västerås - Edsbyn
Vet inte om jag vågar tippa, men jag hoppas på seger eller iaf oavgjort. Edsbyn har spelat bättre och bättre under säsongen och jag hoppas att det fortsätter så för då har vi chans på poäng här.
Många spännande och viktiga matcher.

1 kommentar:

Bandytokan sa...

http://www.sr.se/webbradio/?type=db&Id=2159436&BroadcastDate=&IsBlock=0

Intervju med Magnus Muhren.