torsdag 28 maj 2009

Antti Ekman och Peter Stock

Ekman och Stock är nu enligt Jimmys bandysida klara för Haparanda/Tornio.
Detta ger ju iaf Haparanda/Tornio lite mer muskler inför elitserien. Eftersom dom här spelat i Bollnäs så har jag inte så jättebra koll på dom men jag tror att Stock iaf låg topp 5 i den interna poängligan i Bollnäs. Hur som helst är det en förstärkning för laget och jag önskar de båda lycka till i norr och så även Haparanda/Tornio ett stort lycka till i elitserien, jag hör ju till de få(?) som tycker det är roligt när bandykartan ritas om och vi får ett äkta norrlag i serien.

2 kommentarer:

Lachen sa...

Stock har alltid varit min favorit i Bollnäs och Ekman är ju stark och lagomt ful. Nu hoppas de ju på Lampinen också, men han är väl en föredetting, eller...?

Daniel sa...

Ett försvar med Hiukka (som var helt fucking otroligt bra i norrkvalet och höll världsklass) och Lampinen tillsammans kan blir riktigt bra. Det var ju den duon som spikade igen så bra mot Sverige i VM-finalen att Finland lyckades sno åt sig guldet.

Jag tycker också det är kul med ett norrlag på kartan. Kassörerna tycker väl det är ett helvete men för bandyn norr om Hälsingland är det nog väldigt viktigt med ett lag i elitserien, minst.