måndag 25 maj 2009

Vem vill ha Patrik Nilsson? Och Misja?

http://www.dn.se/sport/darfor-ratar-alla-patrik-nilsson-1.872384

Inget intresse finns från Västerås, Sandviken, Edsbyn och Hammarby.
Enligt Fromsbloggen är ingen klubb i Hälsingland av intresse för P Nilsson.
Endast Sirius "erkänner" att dom förhandlar med P Nilsson.

I artikeln som jag länkat till spekuleras det i varför ingen är intresserad eller rättare sagt varför intresset är så svalt. En stark bidragande orsak är tror jag att det är den 25:e maj idag. P Nilsson har funderat och väntat länge på bud och besked från Ryssland.....kanske för länge. Sandviken tror jag bl a inte vågade gå och vänta på att ev. få hem Nilsson utan tog det säkra före det osäkra och knöt till sig Edlund i ett tidigt skede.....och så tror jag de flesta klubbar har tänkt. Man vill vara klar med sin trupp tidigt vilket är helt förståligt. Detta borde då innebära att spelare inte bör vänta in i det sista med att bestämma sig för då kanske man inte har så mycket kvar att välja på.....har man tur hittar man en klubb som man kan få lira hos. Ganska konstigt läge för en av världens bästa anfallare, för att det är 6-7 klubbar eller nåt sånt som hört av sig har jag svårt att tro eftersom flera sk. "stor" klubbar dementerar sitt intresse. Nog för att det mörkas i silly tider, men jag tror att dom flesta är klara med sina trupper nu......vilket fick mig att undra vart Misja Paskin tar vägen, han är väl också klubblös än? Sirius är dock ute efter honom också....Men inte kan väl Sirius värva både Nilsson och Pasjkin?? Eller? Förmodligen vet vi svaren snart, eller ja iaf före midsommar kanske......
http://www.svenskbandy.se/t2c.aspx?p=1400590&x=1&a=1170004

Inga kommentarer: