måndag 21 september 2009

Champions cup mästare Dynamo Kazan

1. Dynamo Kazan
2. Zorkij
3. Sandviken
4. Vetlanda
5. Vänersborg
6. Bollnäs
7. Edsbyn
8. Västerås
9. Broberg
10. Neftyannik
11. Hammarby
12. Kalix

Jaha, går det att dra några slutsatser efter den här cupen? Alltid svårt tycker jag. Kan ju iallafall konstatera att ryssarna är grymma på att åka skridskor och att det blev två ryska lag i finalen var helt rättvist! För att nämna några svenska lag så borde ju Hammarby knappast bli ett stryklag i serien med det lag dom mönstrar på isen, dom har ju säkerligen inte haft så mkt istid på fullstor plan heller, likaså Broberg som började skralt fick ju ihop det bra innan helgen var över. Sedan är ju många lag heller inte med i den här cupen som sedan kommer att vara med i Elitserien. Lag som Vänersborg som redan ifjol såg starka ut tyckte jag såg ut att ha tagit ännu ett kliv i dom två halvlekerna jag såg dom. Vetlandas seger mot Västerås imponerar också.
Hur kan det tänkas få för Edsbyn i vinter då? Jag tror det kommer att kunna gå rätt så bra, iaf om dom spelar som dom gjorde i matchen mot Västerås. Mattias Andersson gjorde ett bra inhopp när han vikarierade för Fredrik Åström, Åström som bara på något år blivit en oerhört viktig kugge i Edsbyns backlinje. Hoppas bara att han läker ihop som han ska så att han kan vara med när serien drar igång. All heder dock åt Mattias som gjorde det riktigt bra. Tycker annars att alla i Edsbyn gjorde det bra och en som inte nämnts så mycket är Robin Ehn som verkligen jobbar och sliter och gör mycket bra saker ute på plan - återstår att se hur mycket han får spela till vintern.

Nu börjar världens längsta försäsong, som jag faktiskt tycker känns kortare än någonsin. Om två veckor är det svenska cupen och efter ytterligare två veckor drar world cup igång och sedan är det faktiskt bara två veckor kvar till seriestarten!! Härligt!

Om någon känner sig manad att spekulera i hur elitserien kommer att sluta så gör gärna det! Jag tror jag avvaktar till efter cuperna.

Inga kommentarer: