fredag 25 september 2009

SVT sänder bandy med start på annandagen


Jag blev så nyfiken ang. detta med hur det blir med bandy på TV så jag kunde inte hålla mig utan jag mailade SVT och nu har jag fått svar från Jacob Hård.

Man börjar alltså med sändningar på annandagen för att sedan sända 5 matcher i Januari och för att sedan storsatsa på slutspelet.


Hmm...tycker det känns lite, men å andra sidan är man ju aldrig nöjd - men det känns ju synd om dom missar några spännande placeringsmatcher i slutet av serien, men men så är det.

Kanske någon annan kanal går in och sänder matcher som SVT inte sänder?

Däremot känns det ju positivt att dom förmodligen av vad jag förstår kommer att följa hela slutspelet från kvartsfinalerna och förhoppningsvis någon match från varje omgång.


1 kommentar:

Vbg sa...

Ja, det var trist. Bara sex matcher innan slutspelet är väl klart mindre än tidigare år.

Vi får väl se hur det blir, om andra tv-bolag väljer att sända också. Skulle tydligen presenteras under Svenska Cupen, så man hoppas ju.

Annars har förbundet och Svensk Elitbandy misslyckats i förhandlingarna, med det förhandlingsläge man hade från förra året borde man kunnat kräva en bättre deal.