måndag 28 september 2009

Mail-bomba....


Har nu suttit och retat upp mig några dagar på att dom kommer att sända mindre bandy i TV iår. (totalt sett med alla kanaler)
5 matcher från en elitserie som rymmer 26 omgångar är ju bedrövligt!


Kan inte fatta varför det inte blir mer bandy iår med tanke på den "tittarsucce" det blev ifjol!!!!


Alla vi bandytokar runt om i Sverige kunde ju börja mailbomba svt, bandyförbundet, tv 4 etc och tjata om att vi vill ha mer bandy i tv. Om ingen klagar så tror väl dom att vi bandysupportrar inte bryr oss, men det gör vi ju - eller hur?


Det ultimata scenariot är ju en sändning från varje omgång och att TV-matchen går på en annan dag och annan tid än det övriga matcherna. På det sättet kan man fortsätta gå på sitts lag matcher och sedan dagen före eller efter kolla på den TV sända matchen. Vilken utopi!! Men det lär man väl aldrig få uppleva!!!!


Mer bandy i TV till Svenska folket!!!
Som ni kan se har jag nu tagit bort det felaktigheter som jag skrev in här en för sen kväll. Har iallafall aldrig förr fått så många kommentarer ;o).

10 kommentarer:

Mitten sa...

För alla oss som är för lata för att leta reda på ansvarigas mailadresser så vore det trevligt om du kunde presentera dessa här.

Bandytokan sa...

http://svt.se/2.81956/stall_en_fraga?lid=puff_1015268&lpos=lasMer

Här är ju frågeformuläret som man kan använda på svts hemsida, det var det jag använde för första kontakten och det kom då rätt.

Gjorde sedan lika när jag mailade TV 4 via deras kontaktformulär på hemsidan. (har dock ej fått svar därifrån ännu)

Bandyförbundets kontaktadress är: info@svenskbandy.se om jag inte missminner mig helt, annars ligger ju hela bandyförbundets adresser ute på den här adressen
http://www.svenskbandy.se/t2.aspx?p=1400746

Alex sa...

Jo, att finalen i Svenska Cupen förra året sändes i TV har du nog fantiserat ihop. för så var inte fallet.

Däremot så sändes finalen året innan det.

Bandytokan sa...

Ja, nu när du "säger" det så minns jag....det var finalen som Hammarby vann som sändes på TV. Ber om ursäkt för mina fantasier ;o).
Synd är det iaf att dom inte sänder något från svenska cupen eller world cup iår.

Elin Brunlöf sa...

Nu hänger jag inte riktigt med... World cup förra året - förlust mot Broberg? Senast Edsbyn mötte Broberg i WC var väl 2007 när då vann man i kvartsfinalen med 6-2 eller något. Vad jag kan minnas från förra året så var de enda TV-sändningarna de hade under semifinalerna samt finalen och det var tv400 eller någonting.

Bandytokan sa...

Okej, det kan ha varit 2 års sedan, är ju inte så lätt att hålla reda på. Vad jag minns tydligt är intervjun med Fredrik Åström som gjorde sitt första år som libero...Broberg(?) kom igenom gång efter annan när Edsbyförsvaret försökte ställa forwards offside. Denna taktik var tydlig för edsbyförsvaret låg mkt högt upp...på reportens fråga om man skulle ändra sin taktik svarade Åström om jag inte minns helt fel att den här "offside" taktiken skulle dom köra hela säsongen. En oförglömlig kommentar tyckter jag - det stämmer att dom vann då - fick av någon anledning för mig att dom torska...ja ja finalen förlorade ju dom sen mot Dynamo.

Hmmm var nog alldeles för trött när jag skrev det där blogginlägget, ber om ursäkt för det och ska försöka vara bättre med fakta biten...för trött och irriterad för att det aldrig blir mer bandy i TV:n trots "succen" ifjol....

Anonym sa...

Du är helt offside, Bandytokan!
SVT sänder lika mycket bandy kommande säsong som i vintras. Man gör samma stora satsning.
Då sände man inte heller Svenska Cupen eller WC. Man började sädningarna på annandagen, precis som det blir nu också,
Läs på bättre.
Jag jobbar med detta så jag vet.

Bandytokan sa...

Japp, anonym jag vet att svt sänder lika som ifjol - det jag skrev var att det bli mindre bandy i TV och då räknar jag alla kanaler...men eftersom åren går fort fick jag för mig att cuperna hade sänts ifjol - men det har jag redan backat på i dom övriga kommentarerna som du kanske läst ovan.

Totalt sett blir det mindre bandy i tv eftersom det inte blir något VM iår, sedan vet jag inte om någon kanal kommer att sända Europacup finalen? Men det kanske du har koll på då?

För övrigt är det väl ingen stor satsning när man endast sänder från 5 omgångar under elitserien. Däremot storsatsar dom under slutspelet - men jag vill ha mer bandy i TV - men det kanske jag är helt ensam om??

Anonym sa...

http://www.resume.se/nyheter/2009/10/06/tv4-utmanar-svt-om-bandyn/

Mer bandy än någonsin. 18 matcher i SVT, 13 i TV4 Sport. Nöjd nu?

Bandytokan sa...

Anonym: svaret är väl ganska givet, eller? Tror alla bandyintresserade med TV4 Sport är nöjd nu, eller?