måndag 30 mars 2009

Edsbyn

Vad händer i Edsbyn under Silly då?
Enligt artikel på helahalsingland så blir stommen kvar och ingen har aviserat att dom ska lämna truppen enligt Stefan Karlsson. Samtidigt kan man läsa både på jimobandy och redfarmers forum att Hellmyrs är på väg till Ryssland och har rivit kontraktet med Edsbyn. Hmmmm......absolut ska man inte tro på allt man läser i forum och det gör jag inte heller, men det känns inte alls otroligt att Hellmyrs har fått ett erbjudande från Ryssland som han tänker hoppa på.

Övriga i Edsbyn som jag vet om som har en chans att riva sina kontrakt nu, (tack vare/på grund av) att de nu har ett plus år kvar på sitt kontrakt är Christian Mickelsson och Daniel Skarps samt Hellmyrs. Efter vad man kunde utläsa efter ryktet att Skarps var på väg till Västerås och han dementerade det så får jag (förhoppningsvis) utgå ifrån att han stannar och fullföljer sitt kontrakt. Angående Mickelsson så borde det ju börja bli dax för honom att säga upp sitt kontrakt också om han tänkt dra vidare (vilket jag hoppas han inte gör). Enligt Stefan så var inga kontrakt uppsagda då vid intervjun, men det är klart dom har ju ev. imorgon på sig också då - beroende på hur det är sagt med deras plusår. Samtidigt vet man ju inte om det mörkas med information heller. Sedan kan det ju vara fler spelare som också har plusår som har chans att dra vidare nu, men vad jag vet så är det dessa tre. Någon som har bättre koll?

Angående värvningar så säger Stefan helt enkelt: Inga kommentarer.

Tack förresten för era inlägg ang. plusår. Tror nog också att det är spelaren som oftast vill ha det inskrivit i sitt kontrakt. Föreningarna vill ´nog det endast om dom värvar ngn dom inte vet så mkt om eller om en spelare börjar bli till åren så dom inte vet om han är på topp så många år till. Hur som helst så är det lite jobbigt med dom här plusåren tycker jag. Vore ju liksom enklare om dom inte fanns helt enkelt.

I samma artikel så hade dom även intervjuat Sören Person angående Bollnäs och deras lag. Vad Sören Persson efterlyste mest var väl helt enkelt lite mer jävlar anama och hjärta för klubben. Patrik Larsson har skrivit på för ytterligare ett år. Enligt Froms blogg så har Ville Aaltonen inte skrivit på än. Vad innebär det? Är han på väg bort eller avaktar han? Nygren i Broberg har heller inte skrivit på än, utan uppvaktas hårt av Saik enligt rykten. Bara för att man inte skrivit på i mars betyder det ju inte att man är på väg bort. Har en känsla av att man kanske avvaktar för att försöka trissa upp sin bandylön lite i dessa dystra ekonomiska tider, vem vet.

2 kommentarer:

mickes bandy sa...

Hej!Har du hört något om att Popa är aktuell för Edsbyn igen?
Jag tror ju inte det eftersom han skrev 3års kontrakt när han gick tillbaka till Broberg!

Bandytokan sa...

Micke: Nej jag har inte hört något mer om det. Jag har läst det på nätet samt att jag träffade en ytlig bekant som påstod sig veta att han med största sannolikhet spelar i Edsbyn nästa säsong. Angav också skälet till att det var så, vilket lät trovärdigt. Men utöver det har jag inte hört något mer och jag har ingen aning om det ligger någon sanning i det. Jag vet också att han skrev på för 3 år så den enda öppning bör ju isf vara att Broberg på ngt sätt brutit kontraktet ex. utblivet lovat jobb, utebliven lön etc. Annars borde det ju inte gå och jag tror inte Popa bryter ett kontrakt bara sådär (om inte ngt hänt som vi inte vet då)