tisdag 31 mars 2009

Hellmyrs

Börjar kännas ofrånkomligt att nämna Årets man i dessa silly tider. Egentligen så finns det inte så mycket att gå på, mer än olika gästboksinlägg etc. Samt en liten notis på Bandysverige att han är intresserad av spel i Ryssland eller Bollnäs. Enligt gästboksinlägg och dylikt så har han käkat med Sören Persson och fått jobb på Björkmans Möbler (?). Det finns inget konkret att gå på, ingen intervju med Hellmyrs själv utan allt är bara spekulationer och kanske lite önsketänkande från Bollnäs sida. Spekulerar lite jag med då:

#Vem vet kanske ser han en utmaning i att gå till Bollnäs och se vad han kan tillföra där samt tjäna mer pengar än om han spelar kvar i Edsbyn?

#Till Ryssland går han om han är sugen på dom riktigt stora pengarna och han fått något vettigt erbjudande därifrån.

#I Edsbyn stannar han......om han vill fortsätta utvecklas under bra förhållanden med is från mitt i sommaren samt chans att ta revanch för finalförlusten iår.

I sinomtid lär vi få reda på vad han beslutar sig för att göra, jag är dock inte hysteriskt och nervös inför vad han än gör. Karln är 26 år och måste ju få bestämma själv vart han vill spela och vad han vill göra med sitt idrottsliga liv. Om han lämnar Edsbyn så står ju inte laget och faller med det. Vi har fortfarannde ett bra lag med riktigt bra spelare kvar. Naturligtvis så ser jag honom helst i en röd tröja även till hösten.

4 kommentarer:

mickes bandy sa...

Jag är ganska säker på att Hellmyrs även i fortsättningen kommer att spela för Edsbyn.Om han byter klubb så blir det Ryssland.Jag tror inte han spelar för Bollnäs!

Anonym sa...

Skulle han välja Bollnäs så är det knappast pengarna. Finns ingen klubb i sverige som har råd att gå över den lön han nu har i byn!

Bandytokan sa...

Det är väl enl. "ryktet" inte Bollnäs Bandy som ska betala lönen utan en person/företag.

Stefan sa...

P H lär nog bli kvar i Edsbyn, Ryssland har väl känningar av finans krisen och ett bättre val än Edsbyn finns nog inte i svensk bandy även om jag håller på Bollnäscr