fredag 27 mars 2009

Surr surr

Det surras mycket nu i dessa Silly-tider, som vanligt. Som vanligt surras det också mycket kring Edsbyn. Hellmyrs och Pär T till Bollnäs, Mickelsson till Sirius är väl dom mest framträdande ryktena just nu. Tänker inte fundera eller spekulera om det ligger något i dom. Det lär väl visa sig så småningom. Det spekuleras också i om Popa är på väg till Edsbyn igen, vilket jag heller inte har någon aning om, vet dock att han skrev på ett 3 års kontrakt med Broberg när han gick dit ifjol, men med Brobergs skrala ekonomi så vet man ju inte om dom sagt upp kontrakt och omförhandlar eller något heller. Självklart skulle jag välkommna Popa till Edsbyn om han skulle komma, men jag tänker inte lägga något stort hopp till detta rykte.

Noterbart f ö är att Västerås pratar med P Nilsson, men som Micke Carlsson sa så skulle dom inte ge sig in i någon budgivning. P Nilsson har ju även kontraktsförslag från Ryssland detta år samt SAIK och andra elitserieklubbar - vilka dessa är står skrivet i det blå. Känns väl ändå troligast att det blir SAIK om han bestämmer sig för att komma till Sverige, vill han tjäna mer pengar stannar han i Ryssland.

Ny förbundskapten: Franco Bergman?? Detta är dock ett rykte som är verifierat i dagens Ljusnan. Var iväg idag och träffade förbundsfolk och skulle sedan fundera hur det funkar med hans civila jobb etc. Förbundskapten måste vara bandyvärldens ensamaste jobb - hoppas det är bra betalt. Om Franco går så är Edsbyn en tränare kort.....hört lösa rykten om Kuben som ersättare, men han har ju uttryckt att han helst vill spela nästa säsong om han hinner läka ihop, vilket jag hoppas han gör - en otroligt duktig och viktig kugge i Edsbyns mittfält. Hoppas allt går bra för honom med operationen. Annars kanske någon annan ur den befintliga ledarstaben tar ett steg fram och assisterar vid Olas sida....om Ola nu stannar. Många frågor och få svar. Svaren kommer väl också när tiden är inne. Det brukar oftast vara mycket tyst från Edsbyhåll om vad som pågår i kulisserna vilket väl tyder på att allt sköts diskret och proffissionellt. Vilket är bra men nervöst för oss supportrar. Har alla tidigare år skött jobbet perfekt vilket jag tror dom kommer att göra även detta år.

Har ännu inte hittat några kommentarer här, såg då att man måste vara inloggad för att kommentera så det har jag lyckats ändra på nu!! Wow....är inte så haj på det här med blogg än. Får väl se om det dyker om nån kommentar eller om jag skriver för mig själv bara...isf kan jag ju skriva allt hemligt som jag vet.....he he he ;o)

Inga kommentarer: