lördag 4 april 2009

Edlund funderar vidare.

Edlund funderar vidare om vart han ska spela bandy nästa säsong.
Ivriga källor påstår att det lutar åt Saik, vilket väl inte låter helt otroligt. Enligt honom själv står det mellan Saik, Edsbyn eller att spela vidare i Vetlanda. Jag kan verkligen förstå vilken ångest som förmodligen vetlanda supportrarna genomlider nu.... Personligen skulle jag tycka att det vore, sett ur ett neutralt bandyperspektiv roligast och bäst för sporten om han stannar i Vetlanda. Vetlanda har fler bra spelare, men han är en mycket viktig kugge för dom och dom skulle få en stor lucka att fylla om han försvinner. Om Patrik Nilsson kommer hem till Sandviken så tycker jag inte att över huvudtaget att man behöver Edlund heller och han riskerar då att hamna i skuggan av denne magnifika målskytt Nilsson. Säg att dom värvar både Edlund och Nilsson - då hamnar de övriga forwards i Sandviken verkligen i rejäl skymundan, vilket såklart känns lite oförtjänt med tanke på vilken säsong dom och Sandviken gjort i år. Chansen/risken finns ju såklart att inte Nilsson kommer hem till Sandviken heller, han kanske väljer Västerås eller varför inte Sirius? Närmast tillhands efter Sandviken ligger ändå Ryssland tror jag om han inte har hemlängtan till Sverige då, men jag tycker mig kunnat utläsa att han trivts mycket bra i Ryssland.
http://gd.se/sport/bandy/1.932381

Inga kommentarer: