fredag 3 april 2009

Hans Andersson

Snälla, snälla, snälla.......ja jag vet det är lågt att be.......
Det här ryktet om att Hans Andersson varit till Villa och titta får mig verkligen att vilja be på mina bara knän att han ska stanna i Edsbyn. I intervjun i NLT lämnar han inga kommentarer. Vilket känns bra och proffsigt, men det känns väldigt olustigt att han varit ner och besökt Villa. Kan ju också vara helt oskyldigt eftersom han känner Daniel Andersson sedan året han spelade i Edsbyn och att han var ner och hälsade på honom och tittade in till Villa mest för skojs skull.......okej det kanske inte låter troligt men iaf man kan väl få försöka slå blå dunster i ögonen på en själv. Vet iallafall att han skrev nytt kontrakt med Edsbyn ifjol och jag har liksom utgått ifrån att det var längre än 1 år.....I tidningen Ljusnan tidigare så sa Stefan Karlsson att det såg bra ut med stommen i Edsbyn och Hans Andersson är definitivt en del av stommen i Edsbyn. Förlorar vi honom då förlorar vi mycket! Han är alround, minst lika bra som halva som mittfältare, en helt fantastisk bandyspelare enligt mig. Han jobbar otroligt bra både defensivt och offensivt. Jag hoppas verkligen att vi får se Hans Andersson i sin vanliga röda tröja nr 8 i Arenan till hösten.

4 kommentarer:

Daniel sa...

Villa jagar alltid landslagsstjärnor varje silly season, men det är sällan man lyckas värva dem av någon anledning.

Villa undvek ju med nöd och näppe kval ifjol och har hittills bara värvat en 18-årig junior från LAIK, och riskerar att tappa Daniel Andersson till Ryssland igen.

Så riktigt vad som kan locka i Lidköping vet jag inte. Det är en fin stad, men ligger mitt ute i ingenstans, det är långt hem till Edsbyn och laget kommer på sin höjd gå till kvartsfinal nästa år med några bra nyförvärv.

Bandytokan sa...

Hoppas du har rätt att inget lockar i Lidköping :o).

Anonym sa...

Hans är välkommen till Lidköping!
Det sägs att det är klart, men jag vågar inte hoppas på det ännu...
Forza Villa!!!

Bandytokan sa...

Anonym: Det tror jag säkert han är. Tror han är välkommen i vilket klubb i Sverige som helst.