måndag 6 april 2009

Edlund klar för Sandviken

Det blev som de flesta redan listat ut att Edlund spelar i Sandviken nästa säsong. Detta var då ganska självklart efter att Vetlanda offenligjort sin värvning av Knutsson. Bara att gratulera Sandviken till ett riktigt bra nyförvärv. Blir nu spännande att se om Edlund kommer att spela i par med Aarni på topp eller om dom kör vidare på sitt system med en topp.

Vad som dock känns klart i och med denna påskrift är väl att Patrik Nilsson förmodligen inte spelar i Sandviken kommande säsong, eller? Frågan är då om han fortsätter i Ryssland eller om han kommer att fylla luckan efter Andebro i Västerås - vilket känns som det mest troliga efter Ryssland. Sirius som det spekulerades om tidigare känns som totalt iskallt efter det att dom värvat Mickelsson tycker jag och dom redan har andra bra forwards som Mayborn (har han förlängt med sirius än?)

4 kommentarer:

Daniel sa...

Mayborn har inte förlängt med Sirius än, men han ska vilja stanna kvar sägs det.
Själv har jag mest sett honom på fotbolls- och bandymatcher i Vänersborg den senaste månaden.

Hade jag varit från Bollnäs så hade jag skrivit på varenda internetforum att Alexander Mayborn är klar för Vänersborg.

Men nu föddes jag ju med mer än luft innanför pannbenet, så jag skippar det... ^^

Bandytokan sa...

Har också hört att han vill stanna kvar, verkar märkligt att inte Sirius isf förlänger med honom.

He he he ja då hade nog vartenda forum varit nerlusad med den informationen.....*från säker källa*:o)

Daniel sa...

Fast han är nog klar när jag tänker efter, jag köpte en soffa från honom i en möbelaffär här i stan där han blivit chef! ;)

Nej, men det vore som sagt konstigt om Sirius inte förlänger med honom. Sen kan det vara så att han vill tillbaka till Vänersborg också, och att det är det han funderar över.

Jag vet i alla fall att IFK Vänersborg inte är aktuellt, så jag skulle kunna tänka mig att Mayborn i så fall väljer mellan att stanna i Sirius eller spela i en klubb på pendelavstånd från Vänersborg, mest troligt Kungälv i så fall.

Bandytokan sa...

okej