torsdag 30 april 2009

Sista april

Sista april och det är väl idag alla som spelat i Ryssland föregående säsong officiellt blir kontraktslösa om dom inte skrivit på något nytt än vill säga. Detta borde då förmodligen leda till att det borde kunna bli klart var bla P Nilsson, Östling, Einarsson mfl spelar nästa säsong. Så förhoppningsvis så går vi in i en period där man kan börja analysera om hur lagen kommer att se ut nästa säsong. Ser med spänning fram emot vart dessa herrar kommer att hamna! Blir det några skrällar? Nilsson till Vsk? Einarsson till Vetlanda eller något helt annat? Östling till Vsk är väl det enda som känns rätt så klart samt att Johan Andersson om han kommer till Sverige kommer att spela i Villa.

Appråpå Villa så har dom värvat Denis Riabchevski 31 år närmast från Vetlanda. Vetlanda som hittills iår tappat 6 spelare. Man har dock fyllt på med 4 nya spelare varvid två är uppflyttade från P19.

Det skrivs och pratas mycket om Per Hellmyrs och Pär Törnberg. Ryktena om olika alternativ, stämmning i truppen, välkommna eller ovälkommna är otaliga. Jag tror inte att jag kommer att skriva mina spekulationer här...fegt? Saken är den att jag vet inte alls hur det ligger till med någonting kring dessa herrar. Det enda jag hoppas är att det blir som Edsbyn som förening vill och som truppen i övrigt vill. Det viktigaste är laget! Det ska alltid komma före jaget. Vill föreningen ha dom kvar i truppen och allt funkar bra då vill naturligtvis jag också ha dom kvar...är det som vissa rykten säger mindre bra med dessa herrar i truppen och föreningen ej vill ha dom kvar så är jag helt på föreningens sida. Det enda som jag i dagsläget önskar är att det hela blir klart, till det bästa för alla naturligtvis!

Inga kommentarer: